Veelgestelde vragen - WMO portaal

WMO portaal

Is er een optie om clientgegevens op te zoeken middels het BSN nummer?

Op dit moment is het niet mogelijk om via het zoeken op BSN nummer gegevens te tonen in het portaal.

Wat is de verwerkingstijd na het indienen van een 301-bericht via het berichtenverkeer?

Binnen 10 tot 20 minuten is een 301-bericht verwerkt in een lopende aanvraag en is deze zichtbaar in het portaal.

Is er een optie om verhuizingen via het portaal door te geven?

Het proces van verhuizingen doorgeven verloopt op dit moment nog rechtstreeks via de Medipoint-vestiging.

Kan tegelijkertijd een voorziening worden afgemeld en aangevraagd (omruiling)?

Op dit moment is er per voorziening een opdracht nodig. Voor het afmelden van een voorziening én voor het aanvragen van een voorziening dient beide keren een opdracht te worden ingediend.

Kunnen meerdere voorzieningen in 1 aanvraag worden afgemeld?

Nee, op dit moment dient er per voorziening een ophaaldopdracht te worden aangemaakt.

Waar zijn de bijlagen te vinden die tijdens een aanvraag zijn toegevoegd?

Via de pagina “uitstaande voorzieningen” zijn de bijlagen op te vragen via de knop “bekijk documenten”.

Welke ophaaldatum moet worden ingevoerd tijdens het afmelden van een voorziening?

De ophaaldatum betreft een gewenste ophaaldatum. De Medipoint-vestiging zal de opdracht inplannen en informeren wanneer de opdracht is ingepland.

Wat is het verschil tussen een lopende aanvraag en een uitstaande voorziening?

Een lopende aanvraag is een aanvraag die op dit moment in behandeling is (deze dient nog geleverd te worden). Een uitstaande voorziening is een afgehandelde aanvraag, waarvan de voorziening inmiddels is geleverd.

Kan ook de historie van reparatiemeldingen worden ingezien?

Ja, dit kan via de uitstaande voorzieningen. Door op deze pagina de cliëntgegevens op te zoeken, vindt men het overzicht van alle uitstaande voorzieningen bij die betreffende cliënt. Men kan de gewenste voorziening aanklikken en de historie (tot 12 maanden terug) inzien.

Hoe log ik als portaalgebruiker voor de eerste keer in?

In deze handleiding is uitgelegd welke stappen doorlopen moeten worden om het gebruikersaccount te activeren en in te stellen. Uitlegvideo's voor het instellen van Multi-Factor Authenticatie met een applicatie of SMS, zijn hier te vinden: applicatie en SMS

Hoe gebruik ik als beheerder van mijn gemeente het gebruikersbeheer?

In deze video wordt uitgelegd welke stappen doorlopen moeten worden voor het beheer van de accounts.

WMO portaal

Is er een optie om clientgegevens op te zoeken middels het BSN nummer?

Op dit moment is het niet mogelijk om via het zoeken op BSN nummer gegevens te tonen in het portaal.

Wat is de verwerkingstijd na het indienen van een 301-bericht via het berichtenverkeer?

Binnen 10 tot 20 minuten is een 301-bericht verwerkt in een lopende aanvraag en is deze zichtbaar in het portaal.

Is er een optie om verhuizingen via het portaal door te geven?

Het proces van verhuizingen doorgeven verloopt op dit moment nog rechtstreeks via de Medipoint-vestiging.

Kan tegelijkertijd een voorziening worden afgemeld en aangevraagd (omruiling)?

Op dit moment is er per voorziening een opdracht nodig. Voor het afmelden van een voorziening én voor het aanvragen van een voorziening dient beide keren een opdracht te worden ingediend.

Kunnen meerdere voorzieningen in 1 aanvraag worden afgemeld?

Nee, op dit moment dient er per voorziening een ophaaldopdracht te worden aangemaakt.

Waar zijn de bijlagen te vinden die tijdens een aanvraag zijn toegevoegd?

Via de pagina “uitstaande voorzieningen” zijn de bijlagen op te vragen via de knop “bekijk documenten”.

Welke ophaaldatum moet worden ingevoerd tijdens het afmelden van een voorziening?

De ophaaldatum betreft een gewenste ophaaldatum. De Medipoint-vestiging zal de opdracht inplannen en informeren wanneer de opdracht is ingepland.

Wat is het verschil tussen een lopende aanvraag en een uitstaande voorziening?

Een lopende aanvraag is een aanvraag die op dit moment in behandeling is (deze dient nog geleverd te worden). Een uitstaande voorziening is een afgehandelde aanvraag, waarvan de voorziening inmiddels is geleverd.

Kan ook de historie van reparatiemeldingen worden ingezien?

Ja, dit kan via de uitstaande voorzieningen. Door op deze pagina de cliëntgegevens op te zoeken, vindt men het overzicht van alle uitstaande voorzieningen bij die betreffende cliënt. Men kan de gewenste voorziening aanklikken en de historie (tot 12 maanden terug) inzien.

Hoe log ik als portaalgebruiker voor de eerste keer in?

In deze handleiding is uitgelegd welke stappen doorlopen moeten worden om het gebruikersaccount te activeren en in te stellen. Uitlegvideo's voor het instellen van Multi-Factor Authenticatie met een applicatie of SMS, zijn hier te vinden: applicatie en SMS

Hoe gebruik ik als beheerder van mijn gemeente het gebruikersbeheer?

In deze video wordt uitgelegd welke stappen doorlopen moeten worden voor het beheer van de accounts.